Desatoro pre vaše zdravie

Kupujeme si nové autá, nové mobily, nové oblečenie. V tom lepšom prípade si kupujeme nové krémy či inú kozmetiku. No tie správne investície stále akosi zanedbávame.
Smrť sa motá okolo mňa v poslednom roku veľmi intenzívne, uvedomujem si jej všade prítomnosť oveľa viac než kedykoľvek predtým. A to nemyslím teraz vôbec kvôli celosvetovej pandémii. Nedávno som držala za ruku úžasnú ženu, moju krstnú mamu, ktorej odchod „Domov“ sa už rátal na hodiny. Dnes už medzi nami nie je. Rakovina. Veľmi veľa milovaných ľudí mi odišlo zo života kvôli tejto chorobe, denne sa stretám s klientami, ktorí prežívajú svoj život v chronickej bolesti a trápení. A ja sa vždy vďaka nim opäť presvedčím, ako veľmi je dôležité sa starať o seba. Častokrát nazývané sebectvo, ja to nazývam sebaláska.

Stravu neriešime, dokým nám už nie je naozaj zle, na cvičenie nemáme čas alebo je niečo zábavnejšie v telke. Neustále sa niečoho obávame, sme absolútne presiaknutí strachmi.  Stresujeme sa a rozčuľujeme kvôli malichernostiam. Žijeme v toxických vzťahoch, toxickej práci, v toxických rokmi potlačených emóciách, v toxických presvedčeniach a vzorcoch správania. Medituje možno 5% populácie a o svoje duševné zdravie sa stará hádam ešte menej ľudí. Neustále hodnotíme, posudzujeme, kritizujeme, snažíme sa niekoho ohúriť, ženieme sa za peniazmi. Uniká nám úplne esencia života. Uniká nám život samotný. Nepodstatné sa stalo najdôležitejším a to podstatné je na konci nášho rebríčka.

Každí raz z tohto tela odídeme, no naša smrť nemusí byť v utrpení a bolestiach. A áno viem, že ak to tak je, tak si to vybrala moja duša, takisto viem, že všetko je presne tak ako má byť. No napriek tomu, nech si hovorí do môjho života kto chce čo chce, nech ma nazývajú ľudia lesnou vílou, šibnutou, šarlatánkou, čarodejnicou, vymývačkou mozgu… napriek tomu budem robiť všetko preto, aby som svoju starobu prežila v radosti a svoje telo opustila v pokoji.
 
Mojich desatoro zdravia pre vás

1.     Dajte si záležať na tom, čo si dávate do svojich úst. Strava ovplyvňuje celé vaše telo, nie len fyzické, ale aj psychické. Napriek tomu, aký obrovský boom je v dnešnej dobe ohľadne zdravého stravovania, napriek množstvu dostupných informácií (aj veľmi kvalitných), stále ľudia túto oblasť výrazne podceňujú. Povedia si: „Veď keď si dám iba trošku, nič sa nestane. Jesť môžeme všetko, no treba s mierou.“ Toto je cesta do pekla. Vždy si vieme nájsť výhovorku na to, prečo by sme si to dnes mohli dať a zajtra znova. V tejto oblasti sme vynikajúci advokáti. Keď je skrátka niečo nezdravé, ako napr. biely cukor, tak vám to nemôže robiť dobre. No a na čo to potom konzumovať?

2.     Vy ste tá najdôležitejšia osoba na svete a tak sa k sebe správajte! Nie je to sebectvo. Vy musíte byť vždy na prvom mieste. Ak nebudete sama seba milovať a vyživovať, nemôžete milovať a vyživovať nikoho iného. Ak budete neustále vyčerpaná, nebudete mať energiu na nič v živote a všetko vás bude otravovať. Ak nebudete sama šťastná, nikto iní vás šťastnou neurobí. Myslite na svoje potreby, na svoje túžby a nasledujte ich. Nech si hovorí kto chce čo chce.

3.     Dajte si záležať na tom, čo z vašich úst vychádza. Slovo má obrovskú silu. Tak ako nim dokážeme zraniť inú osobu, tak neustále zraňujeme svojimi slovami aj sami seba. Všetko vypovedané v sebe nesie určitú energiu a my si tú energiu do života priťahujeme. V kvantovom poli je možné čokoľvek. Tak si priťahujte to, čo naozaj v živote chcete. Namiesto „nechcem byť už chorá“, vysielajte „chcem byť zdravá“. Alebo ešte lepšie: „som zdravá“. Rozprávajte o tom, ako by to tu už bolo prítomné.

4.     Každý deň venujte čas pohybu. Ak sa vám nechce cvičiť, aspoň sa choďte poprechádzať, ideálne do lesa, či aspoň niekam na lúku. Prechádzky by však mali byť skôr doplnkom k aktívnemu cvičeniu. Nájdite si takú pohybovú aktivitu, ktorá vás baví, pri ktorej ste schopní vydržať aspoň 30 minút denne (ideálne). Kde nie je pohyb, tam je stagnácia. A kde je stagnácia, tam nie je život.

5.     Prestaňte potláčať svoje emócie, dovoľte si cítiť všetko, čo vaše telo potrebuje cítiť a nedržte sa ich niekoľko rokov, mesiacov, dokonca ani dní. Napriek tomu, že vám niekto v detstve povedal, že nemáte plakať, kričať, čokoľvek…, opustite tento starý nezdravý vzorec a presvedčenie. Emócie sú súčasťou nášho života a ich potláčanie spôsobuje v našom tele toxický proces. Vítajte ich a následne ich prepúšťajte zo svojho tela a života. Nikdy sa im ale nebráňte a netvárte sa, že tu nie sú a že vy už predsa máte „poriešené“.

6.     Uvedomte si, že keď nejde o život, ide naozaj o hovno. Staré známe, no málokto sa tým aj riadi. Ovládajú nás imaginárne strachy vytvorené na základe našich očakávaní a predstáv a my máme pocit, že ide o život stále. Minimálne naše telo sa tak určite cíti. Dennodenný stres, ktorý pohlcuje našu dušu, v nás vytvára nastavenie „Bojuj alebo uteč“. Sme v neustálom napätí, svaly máme stiahnuté, tvár zamračenú. Následne z toho vznikajú tlaky fyzické – bolesti hlavy, úzkosti, menštruačné bolesti a mnohé iné.

7.     Robte prácu, ktorú milujete. Nestojí vám to za tie peniaze byť niekde, kde to nenávidíte a kde nie ste naplnení. Trávite v nej minimálne polovicu svojho bdelého času, predstavte si, že by ste ten čas trávili niekde, kde sa cítite vyživení. Nebolo by to krásne? Ak sa otvoríte možnostiam, budete nasledovať svoje potreby a túžby (ako hovorí druhý bod) a prestanete sa spochybňovať a žiť v strachu, vaša milovaná práca si vás nájde.

8.     Vždy počúvajte svoje srdce. Ono hovorí pravdu. Všetci máme tendenciu utiekať k svojim myšlienkam, schovávať sa za ne. Žijeme v telách riadenými našim egom. Znovu a znovu sa vracajte k svojmu telu a vystupujte zo svoje hlavy.

9.     Opúšťajte všetky toxické vzťahy. Je úplne jedno, či je to blízka rodina, známi alebo priatelia. Vy si určujte, v akom prostredí chcete žiť. Zabudnite na to, čo hovorí spoločnosť, že by sa malo. Zabudnite na to, že musíte byť dobrým dievčatkom a chlapcom. Ak vás vaša mama psychicky vydiera, manžel vás manipuluje či bije, riešte to. Nemusí to vždy zákonite znamenať, že z tohto vzťahu odídete, no nezostávajte v tejto toxicite s ružovým okuliarmi a vierou v lepšiu budúcnosť. Vyložte karty na stôl, otvorene komunikujte. Určujte si jasné hranice. A ak to bude potrebné, odíďte.

10.  Stišujte sa, meditujte, vypínajte svoje myšlienky tak často, ako to len bude možné.

Bonus: Vykašlite sa na to, kto si čo o vás myslí. Žite si život, ktorý chcete žiť vy. No zároveň sa vykašlite na všetko hodnotenie a posudzovanie ostatných, nechajte naopak žiť ich tak ako oni chcú. Sú to ich telá, ich životy, čo vás do toho. Nikdy nepoznáte ich príbeh, ich prežívanie, ich telá, ich situáciu. A hlavne, my tu nie sme na to aby sme kohokoľvek hodnotili. Na to sú tu iné entity. A buďme radi že sú….

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *