Blog poznania je plný zdravých receptov, článkov, odporúčaní, praktických rád, zaujímavostí či príbehov zo života jednej zdravej devy. Každý deň tu nájdete niečo nové! Ak si to nechcete nechať újsť, prihláste sa na odber noviniek. Prajem vám príjemné čítanie! :)

Ovocie patrí medzi jednu z tých potravín, o ktorej nechcú veľmi ľudia počuť, že by mali znížiť jej príjem. Veď je také chutné a šťavnaté, veď je to prirodzený zdroj cukru, čiže by malo byť zdravé, či? Skúsme si zhrnúť jeho pozitíva a negatíva. 

Pobyt v tme

Pobyt v tme

Presne pred mesiacom som sa presúvala z Bratislavy do Zaježovej do Centrum Long, aby som strávila týždeň v tme a v tichosti. Dlho ma to do tmy lákalo, no až teraz som nabrala odvahu. Ako som sa tam cítila a aké to to pre mňa bolo si môžete pozrieť v tomto videu.  

Jahodová kaša 

Jahodová kaša 

Ovocie treba papať čo najviac v sezóne, keď je čerstvé. Jahôdky sa nám už pomaly dopredávajú, no ešte stále sa dajú kúpiť. Jahodová kaša je pripravená veľmi rýchlo, dodá vám množstvo vitamínov a energie a samozrejme je veľmi chutná.

Yanooh káva

Yanooh káva

Yannoh káva sa radí medzi tzv. obilné kávy. No keď sa pozriete na jej zloženie, ja by som ju kľudne nazvala obilno-strukovinovou kávou. Zohnať ju môžete skoro v každom obchode so zdravou výživou, prípadne si ju môžete vyrobiť doma sami. Ako na to?

Káva – áno či nie?

Káva – áno či nie?

Káva je v dnešných dňoch používaná ako hlavný stimulačný prostriedok. Kedysi to tak ale vôbec nebolo. Pila sa ako delikatesa, ako niečo veľmi výnimočné. Ľudia si skôr užívali jej chuť a vôňu, než jej povzbudivý účinok. A keďže jej negatíva výrazne predchádzajú jej pozitíva, odporúčam sa k týmto starým zvykom rozhodne vrátiť.

Pohankové cestoviny so zeleninou 

Pohankové cestoviny so zeleninou 

Veľa ľudí sa bojí jesť cestoviny, lebo sú vraj nezdravé. Ja si myslím, že keď si raz za čas uvaríte celozrnné cestoviny, dobre ich nakombinujete s ostatnými potravinami, tak môžu byť pre vás výživné a rozhodne nie nezdravé. Výborné môžu byť napr. na večeru. Tento recept môže byť pre vás inšpiráciou.

Pšenová kaša s domácim džemom

Pšenová kaša s domácim džemom

Najlepšie zrno, aké si môžete zvoliť na raňajky, je rozhodne pšeno. Väčšina ľudí, keď začína s raňajkovými kašami, preferuje sladkú variantu. Ak sa aj vy rozhodnete pre túto možnosť, pšeno vám pomôže všetky jednoduché cukry lepšie stráviť. Príprava je rýchla a jednoduchá a to ja mám vždy rada.